Devwill
Devwill is a platform game with arcade graphics and gameplay. All visuals are almost in black and white, with some details show some color saturation. The most important aesthetic feature is the "old Black and Withe movies" effects, such screen scratches, old projector sounds, Intertitles texts showing dialogs and narratives. Expect a Challenge game with a mysterious and reflexive, iet poetic, background story.
Devwill é um game de plataformas com gráficos e jogabilidade arcade. O visual é praticamente todo em preto e branco, com alguns detalhes apresentando alguma saturação de cor. A estética do jogo remete aos antigos filmes preto e brancos, com efeitos de arranhões, sons de projetor antigo, e textos em intertítulos mostrando diálogos e narrativas. Espere por um game desafiante com uma história misteriosa, reflexiva, e poética.
Key Features:
- 16 levels / 16 estágios
- 5 Bosses / 5 chefões
- Password system / Systema de Passwords
- Lots of Secrets and Easter Eggs / Muitos segredos
- Original Chiptunes Sound Tracks / Trilha sonora 8 bit
- About 45 min of longplay / Pelo menos 45 minutos e jogo
- A intrinsic gameplay narrative / Narrativa intrísseca ao jogo
- Tons of classic B&W horror movies references / Referencias a
filmes de terror clássicos em preto e branco.
Donwload the game on itchio: https://amaweks.itch.io/devwill
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Year: 2017
Version: 1.2
Engine: ARGS
Genre: Platformer
OS: PC Windows
Language: English or Portuguese
PIX para doar qualquer valor:
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Gameplay Screenshots
Inspirations for this game
What begins with a game example for a ARGS tutorial turn out to be a série of games. After finished the tutorials I've started to change the game from its "ZX Spectrum" aesthetics to a Black and withe old movies visuals. At this point some movies where very inspirational, notorious Nosferatu (1922) and Metropolis (1927), two landmarks of German Expressionism in cinema. Lots o contents and references from shuch cultural resources has been added to the narrative and gameplay of the game ever since.
I'm very aware that such references are not new in the world of games: a famous game like Castlevania, for example, was inspired by movies like Nosferatu's and Bela Lugosi's films. Thinking about it, I also make reference to the movie "Creature from the Black Lagoon", horror film "B" of the 50's, an obvious inspiration for the Castlevania series. So I try to take up this practice of seeking inspiration in the cultural assets of the past, and I make this experience with the Aesthetics and narratives elements of Silent B&W movies.
Inspirações para este jogo
O que começou como um jogo de exemplo para uns tutoriais sobre ARGS acabou por virar uma série de muitos jogos. Depois de prontos os tutoriais eu comecei a mudar gradualmente os gráficos do jogo para esse visual em Preto e Branco. Não demorou para perceber que devia me apropriar de outros elementos dos filmes antigos: o som do projetor, o visual nebuloso de uma imagem imperfeita, e os intertítulos que aparecem em locais muito pontuais para dar algumas dicas sobre a narrativa. A partir daí filmes como Nosferatu (1922) e Metropolis (1927), dois marcos do Expressionismo Alemão no cinema, se tornaram forte inspiração para todo o game.
Tais referências não são tão novas no mundo dos games: um game famoso como Castlevania, por exemplo, foi inspirado nos antigos filmes de horror do cinema preto e branco, de Nosferatu aos filmes de Bela Lugosi. Até pensando nisso que faço também uma referência ao filme "Creature from the Black Lagoon", filme de terror "B" dos anos 50. A intenção é retomar essa prática de buscar inspiração nos bens culturais do passado, buscando dialogar estes elementos estéticos e narrativos do cinema mudo.